Här finner du svar på de vanligaste frågorna!
Frågor om arbetsuppgifter!
Hur vet jag vilken arbetsgrupp jag tillhör och vilka arbetsuppgifter jag ska utföra?
Under maj alt. juli månad kommer du bli placerad i en arbetsgrupp som meddelas över mejl. Efter detta kommer du bli kontaktad av din teamledare som ger ytterligare information.
Om jag inte klarar att utföra mina arbetsuppgifter, vad gör jag?
Om du känner dig begränsad att genomföra dina arbetsuppgifter kontaktar du din teamledare som ser till att du får en ny placering som passar dina behov.
Vad händer om jag skadar mig eller blir sjuk?
Om du uteblir från deltagande måste du meddela din teamledare eller CREWansvarig. Dessa kontaktuppgifter har du fått via mejl.
Vem är min teamledare?
Din teamledare kontaktar dig ca 1 månad innan tävlingens genomförande. Är du osäker på vem som är din teamledare eller inte har blivit tilldelad en kontakta din tävlings CREWansvarig.
Hur får jag tag på mitt schema?
Vilka tider som du skall finnas på plats meddelas via mejl av funktionärsansvarig. Tveka inte att skicka ett mejl om du är osäker.
Om jag inte kan komma de tider jag fått?
Om de tider som inkluderas i din placering inte passar är det jätteviktigt att du kontaktar tävlingens funktionärsansvarig för att hitta en ny position som passar dina behov.
Hur vet jag när jag kan ta rast, lunch eller gå hem?
Vid ankomst på tävlingsdagen meddelar din teamledare vilka tider som gäller för lunch och rast. Ungefärliga sluttider kommer att meddelas några veckor innan genomförandet.
Vem/vilka personer får jag ta direktiv ifrån?
På grund av triathlon kräver hög säkerhet är det viktigt att du inte tar direktiv från någon annan än din teamledare. Skulle det framkomma direktiv eller frågor från åskådare eller andra funktionärer måste dessa hänvisas till din teamledare.
Frågor om kläder och kost!
Får jag arbetskläder när jag jobbar?
Till ditt arbetspass blir du tilldelad minst en t-shirt och en CREW ackreditering. Dessa måste ALLTID vara synlig. Den officiella arbetsuniformen presenteras på hemsidan i maj.
Måste jag lämna tillbaka mina kläder när jag jobbat klart?
Din t-shirt får du självklart behålla efter du har varit med i vårt CREW.
Vad gör jag om jag får fel storlek?
Om din tröja inte passar kan det eventuellt gå att byta storlek i tävlingens CREWcenter om det finns extra storlekar att tillgå.
Vad gör jag om mina kläder går sönder?
Om det av någon anledning skulle hända att din tröja går sönder, vänd dig till tävlingen CREWcenter för en ny.
Hur ska jag klä mig?
Klä dig efter väder, tänk dock på att din CREWtröja ALLTID skall synas och vara ditt översta lager.
Får jag mat och dricka under mitt arbetspass?
Under ditt pass kommer du få en lätt lunch och fika. På morgonen får du även en flaska med någon form av dricka som du sedan kan fylla på med vatten igen under dagen.
Var äter jag?
Beroende på var längs banan du blir placerad får du antingen mat levererad till din position alternativt har du din lunchrast i tävlingens CREWcenter.
Allmänna frågor!
Hur får jag min ackreditering?
Din ackreditering hämtar du ut innan du startar ditt första arbetspass. Dessa finns att hämta i tävlingens CREWcenter.
Hur kommunicerar jag med min teamledare och mitt arbetsteam?
Innan tävlingen kommer din teamledare meddela dig sina kontaktuppgifter och hur ni kommer kommunicera under tävlingen i olika situationer.
Var kan jag parkera min bil?
Vi rekommenderar att du helst väljer ett annat färdmedel och lämnar din bil hemma på grund av begränsat tillgänglighet. Skulle du vara i behov av att parkera din bil finns utmärkta parkeringar under ???? på hemsida.
Hur sker utbetalning av ersättning till föreningar eller skolklasser?
När ni som förening eller skolklass anmäler er som funktionärer är det bra att ansvarig skickar föreningen/skolans uppgifter (org.nummer, BG/PG-nummer, adress) till CREW ansvarig. Kontaktuppgifter finns under respektive stads CREW sida.